Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2009 20:17 - НЕ МОГА ДА ИЗМИСЛЯ НИЩО
Автор: troha Категория: Изкуство   
Прочетен: 2330 Коментари: 14 Гласове:
0



да вдъхна смелост на цветята,
скалите да науча да въздишат
и сълзи да изтръгна от блатата.

Не мога да измисля нищо
на мъдрия да дам заблуда,
да вържа скъсаната нишка
на времето в разсъдъка на лудия.

Не мога да измислям. Стиховете
гладуващия с думи не насищат.
Понякога ми хрумва, че поетите
дори изобщо са излишни.

Щом всичко е така покорно
на нещо свое, тайно и извечно,
с перо ли голо ще се боря
на звяра да внуша човечност?

Отиват си нещата против волята ми,
живели независимо от нея.
В какво е смисълът на ролята ми,
която не играя, а живея?


Тагове:   мога,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. basta - о, нужни са поетите, аз вярвам, и ...
18.01.2009 20:31
о, нужни са поетите, аз вярвам,
и магия нужна е, да претворява
животът ни в красива песен,
дори когато никак не е лесен...
и в полет да го претворява, волен,
за да излитаме от всяка болка и неволя...
и щастието да намираме дори когато...
край нас е мрачно и безмерно блато...

какво да кажа още...
подавам ти ръка,
и нека във душите ни
да има Светлина...
цитирай
2. troha - basta :)
19.01.2009 15:41
Поетите са нужни на тези, които и без това са поетично настроени. Като теб например. Иначе нищо не могат да придвижат напред. Животът си има свой курс, който се определя от безброя единични съдби на хората. Голямото надделява над малкото. Е, макар че понякога и малкото камъче обръща колата... Желая ти простор на душата!
цитирай
3. eleonoraknyazheva - ". . . с перо ли голо ще се бор...
19.01.2009 16:10
"...с перо ли голо ще се боря
на звяра да внуша човечност?"
Борим се за незверовете. За звяра е вече късно. Поздрав.)))
цитирай
4. basta - :))))))
19.01.2009 23:39
благодаря, да ти се връща!
а понеже съм оптимист, ще кажа, че според мен за никого не е късно...
не мога да приема безнадеждното положение, затова смятам, че допоследно е нужно да се борим и да вярваме, че е възможно това което желаем, да стане реалност...ние да го претворим в реалност...
колкото и утопично да звучи...
поздрави и лека!
цитирай
5. troha - eieonoraknyazheva :)
20.01.2009 00:14
Да! Затова прописах стихове за деца. Защото ми остава само тази възможност - да се боря за незверовете, докато е още рано. Само децата ме изпълват с надежда, че посятото в тях има бъдеще...
цитирай
6. troha - basta :)
20.01.2009 00:20
Наистина си голяма оптимистка. И все вдъхновено пишеш. Радвам ти се! Аз съм на приливи и отливи. И то на големи приливи и на големи отливи. Обещавам от утре да се отдам на вярата, че ще пиша, без да мисля какво ще се промени. Достатъчно е, че аз се променям към по-добро.
цитирай
7. compassion - Красота твориш
20.01.2009 01:02
Мила troha, красота създават поетите, а красотата дори и звяра укротява

цитирай
8. henzelski - Ми
20.01.2009 07:29
като не можеш да измислиш нищо, вземи напиши нещо, де...;)))
Малка игра на думи...;)
цитирай
9. martiniki - и на мен
20.01.2009 19:31
са ми минавали такива мисли за излишност и незначителност до нищозначност, но има една мисъл на Христо Фотев, която си припомням и тя гласи :

"И тъй като генетично ми е дадено да вярвам, че всичко веществено може да бъде унищожено, изгорено, разорено, единственото нещо, което поддържа от най-ранна възраст чувството ми за материя, е езикът."

Христо Фотев

и е така - езикът зида светове
цитирай
10. troha - compassion :)
21.01.2009 10:19
Да. Припомняш ми Орфеевия мит. Всъщност моята гледна точка не е най-вярната, просто е една от многото гледни точки за задачите и смисъла на твореца. Наистина същественото е, че поетът твори красота, която е най-висшето достояние на духа. Но тъй като в краткия си живот бързаме да направим всичко, искаме всичко да стане идеално, ето на - как може да се изпадне в противоречие. Напомнянето не ми е излишно, напротив! Благодаря!
цитирай
11. troha - henzelski ;)
21.01.2009 10:27
Понякога точно това се случва, за съжаление... Но в поезията сме целите - с всичките си грапавини, шупли и несъразмерности. Тя показва и колко ни е умът / в дадения момент.../. Затова обичам улегналата мисъл. Но така или иначе това съм аз - в една от многото проекции ;)
цитирай
12. troha - martiniki :)
21.01.2009 10:43
Христо Фотев е запазена марка. Дори мълчанието му беше словесно... Но той не бързаше. Все го чакаха. Сега си мисля, че неговата скорост на живеене е била съобразена с природата на самото творчество. Много хубава мисъл от него ми припомняш. Благодаря. Получих асоциации за нещо друго...;)
цитирай
13. kasnaprolet9999 - Поезията е храна за богатите души,
28.01.2009 17:02
лекарство за наранените души, стимул за младите души, олтар за влюбените души......ако се напъна сигурно и за друго ще се сетя, но не е ли и това достатъчно, за да бъде необходимост. Аз съм в този блог най-вече заради поетите, някога пишех много, после нещо се прекърши в мен и престанах и само отвреме навреме нещо ми идва в главата, но не е същото. Сега мога само да ви се радвам и
да се надявам, че от пресъхналото изворче ще потече отново вода.
цитирай
14. troha - kasnaprolet9999 :)
31.01.2009 15:54
Човек изпада в различни настроения. Аз доста се люшкам. И ето че в едно от тези недобри състояния се усетих излишна със своите "мъдри" мисли. Всичко си отива против волята ми, всичко си се движи по свои собствени закони, независимо от мен и моите терзания. Какво зависи от мен?...Сега, когато чета коментарите, виждам, че в една малка част хората са си близки и от тази близост се създава взаимодействие. Сигурно това е добрият резултат. Всеки около собствената си аура събира себеподобните и си шепне доверчиво с тях. А те му отвръщат с разбиране и подкрепа. Това е. А аз съм се запътила не знам накъде си...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: troha
Категория: Поезия
Прочетен: 265726
Постинги: 86
Коментари: 780
Гласове: 3761
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930